info@makpremium.com

Biedt humanitaire hulp aan mensen in nood!

De activiteiten van de stichting in Nederland (Vlaardingen) is voornamelijk het presenteren van de stichting en de nood van de hulpbehoeftigen in Macedonië. De stichting heeft haar zetel in Vlaardingen en wordt ook door de Gemeente Vlaardingen ondersteund door Servicepunt vrijwilligers. Ook is er een samenwerking met de Andere Markt, Vele Vlaardinger Een Huis en andere soortgelijke hulporganisaties. De vrijwilligers zijn voornamelijk Vlaardingers en neemt de stichting meerdere keren per jaar deelname aan Vlaardingse activiteiten. Ook worden andere stichtingen, scholen, kerken, bedrijven benaderd voor een samenwerking om samen de armoede in Europa te bestrijden.

De activiteiten in Macedonië zijn voornamelijk:

Het gratis uitdelen van alle verzamelde hulpgoederen (zie lijst kledinginzameling). Iedere keer wanneer de vrachtwagen vol is vertrekken wij weer naar Macedonië. Het gratis uitdelen van voedselpakketten, brandhout, ook worden medische kosten betaald (van de gedoneerde giften). Ook worden kleine projecten opgericht van de gedoneerde giften, sommigen worden eenmalig geholpen, anderen periodiek afhankelijk van hun nood. Stichting Salamo is namelijk de enige stichting die vanuit Vlaardingen (Zuid-Holland) en zelfs vanuit heel Nederland naar de Macedonische bevolking om ziet in Zuid-Oost Macedonië. Wij zijn dus de enige hulporganisatie die daar actief is.

De stichting is uniek!!